13/07/2021

Omdat in de zomermaanden veel Lions afwezig zijn door de vakantie, organiseert men voor de thuisblijvers gezellige bijeenkomsten bij iemand thuis of op een terras.

Op 13 juli was de eerste bijeenkomst. Deze werd georganiseerd bij Lya Mertens thuis. Naast een prima ontvangst en een hartelijk weerzien met de mede Lions, iedereen was blij om elkaar weer te zien na de lange Corona-periode, stonden Lya en Anneke in de keuken om ons een heerlijke maaltijd voor te schotelen. Alle aanwezigen hebben voortreffelijk gegeten en we willen de lezers niet de recepten en ideeën onthouden van dit heerlijke diner. Onderaan vindt u dan ook de beschrijving van alle maaltijd-gangen.

De sfeer was ronduit prima. De leden waren met hun partners uitgenodigd en er waren veel blijde gezichten te zien, omdat het zo leuk was om elkaar weer te zien. Het weer werkte niet mee en daarom werden we binnen ontvangen in het mooie huis van Lya. Ook ons erelid Herman Coenen (89 jaar) was aanwezig, lid van onze sponsorclub en een begrip voor de Lions die al langer lid zijn. Wie er allemaal waren:

Hans en Anneke Elenbaas, Caroline Reindl, Bartha Pfeifle, Hans en Trudie Werner, Lex en Angeline de Lange, Andrea en Dolf Bierhuizen en Lya en Luuk Ruys en ons aspirant-lid Heleen van Beusekom.

Kortom, het was een gezellige, ontspannen en geslaagde bijeenkomst. En chapeau voor Lya en Anneke, die ons allemaal zo’n heerlijke maaltijd hebben voorgeschoteld!!

Het diner bestond uit:

Voorgerecht
Gele soep van AH van gele tomaten, gele paprika, ui, vers sinaasappelsap, geraspte sinaasappelschil, bouillonblokjes en peterselie, zit in een doos bij elkaar, heerlijk!

Hoofdgerecht
Heerlijke lasagna. Het recept van Anneke volgt nog.

Nagerecht
Biologisch yoghurtijs met scheutje sinaasappel-olijfolie en blaadjes munt.

Het geheel werd afgesloten met een heerlijk kopje koffie/thee en een chocolaadje.

Alles bij elkaar was het een super gezellige en geslaagde bijeenkomst!

Caroline Reindl